Archiv SDH Kunžak

2021    2020    2019    2016    2015    2014    2013    2012    2011    2010    2009    2008

2012

TECHNICKÁ POMOC          zveřejněno 1.1.2013

Dne 23.12.2012 jsme v podvečerních hodinách vyjeli na pozemní komunikace mezi obcemi Kunžak a Valtínov, kde jsme ořezávali a odlízeli větve a stromy, které díky námraze zasahovali do komunikace a bránili v průjezdu automobilů.

ČERTOVSKÉ ROJENÍ          zveřejněno 12.12.2012

V sobotu 8.12.2012 se na náměstí v obci Kunžaku vyrojila tlupa čertů spolu s Mikulášem a andělem. Tam na ně už čekaly děti se svými rodiči. Děti soutěžily v různých disciplínách s nezbednými a podvádějícími čerty, kteří je "trápili" v jednotlivých úkolech. Děti se však nevzdávaly a úkoly zvládaly se vší jistotou. Po úspěšném splnění všech úkolů čekala na děti odměna v podobě sladkého balíčku, jež obdrželi od Mikuláše.

STRMILOV          zveřejněno 27.11.2012

Dne 18.11. nám byl v podvečerních hodinách vyhlášen poplach. Jednalo se o plynovou bombu v rodinném domku v ulici Obcizna č.p. 188 ve Strmilově. Vyjeli jsme oběma zásahovými vozidly. Na místě již působila jednotka SDH Strmilov. Dozvěděli jsme se, že se jednalo o planý poplach. Došlo tak ke zneužití jednotek PO, kdy bylo falešně nahlášeno vznícení plynové bomby. Hasiči provedli průzkum a ohledání nahlášeného místa. Objekt byl následně uzamčen bez jaké koliv známky po požáru.

LOMY          zveřejněno 4.11.2012

Ve středu 31.10. jsme v pozdních nočních hodinách vyjeli oběma zásahovými vozidly do areálu firmy Čech odpady v obci Lomy, kde hořel dřevěný odpad. Na místě byla také jednotka z HZS JH.

VALTÍNOV - LES          zveřejněno 4.11.2012

Dne 17.10. jsme ve večerních hodinách vyjeli jedním zásahovým vozidlem na průzkum k obci Valtínov, kde v lesním porostu probíhalo neohlášené pálení větví. Místo zásahu jsme poté předali zástupci majitele pozemku.

VÝLOV          zveřejněno 22.9.2012

V sobotu 13.10. jsme během 2 hodin dopoledne slovili Husarský rybník. Byl krásný teplý slunečný den a práce šla jako od ruky. Po příjezdu do hasičské zbrojnice jsme zájemcům prodali kapry a i štiky. Některým jsme i rybu zabili a očistili. A poté následovala volná zábava a ochutnávání pečených ryb na několik způsobů.

DOPRAVNÍ NEHODA          zveřejněno 19.9.2012

V pondělí 17.9. jsme opět vyrazili na pomoc, tentokrát k havarovanému vozidlu v lomovském kopci u Kunžaku. Na místě byla také jednotka z HZS JH. Pomáhali jsme při vyprošťování posádky vozidla a s vykládáním beden se zvířaty. Osoby z vozidla jsme předali do péče záchranářům ze zdravotnícké služby.

TRUHLÁRNA V MALÍKOVĚ          zveřejněno 19.9.2012

V neděli 16.9. byl v poledních hodinách ohlášen požár v Malíkově nad Nežárkou. Hořela zde truhlárna. K místu jsme dorazili oběma zásahovými vozidly, ale nezasahovali jsme.

ZAHRÁDKY          zveřejněno 28.8.2012

V sobotu 25.8. jsme poprvé byli na závodech v PS v Zahrádkách. Prvním kole o poháry jsme skončili na 6. místě s časem 27,42, ve druhém kole o věcné ceny jsme se umístili na 3. místě s časem 26,54.

Hasičům z Horního Meziříčka děkujeme za pořízené foto a video :-)

Tour DE Komorník - 3. ročník          zveřejněno 15.8.2012

V sobotu 11.8. jsme opět obcházeli kiosky a občerstvovací zařízení okolo Komorníku a prováděli jsme kontroly těchto výčepních zařízení. "Kontrolní komise" byla celkem 11ti člená. :-)

HORNÍ MEZIŘÍČKO          zveřejněno 13.8.2012

V sobotu 4.8. jsme po nenáročném zásahu zavítali do Horního Meziříčka na tamní závody. Účast dalších družstev byla hojná. Celkem se zúčastnilo 18 mužských družstev a 6 ženských. My jsme v prvním kole o poháry skončili na 11. místě s časem 31,22, ve druhém kole o věcné ceny jsme se umístili na 9. místě (mezi muži).

TECHNICKÁ POMOC - ZÁSAH          zveřejněno 13.8.2012

V sobotu před polednem jsme dostali zprávu o technické pomoci, která se změnila v nepatrný zásah. V lese nad Kunžakem v místní části zvané Viklan, doutnalo ohniště o průměru cca 30 cm. Ohniště jsme zajistili a jeho okolí zalili vodou. Jelikož do lesa byl znemožněn přístup zamčenými závorami, bylo nutné odstřihnout vysací zámek na závoře.

TECHNICKÁ POMOC          zveřejněno 30.7.2012

Dne 18.7. v odpoledních hodinách se za obcí Valtínov stala nehoda nákladního vozidla s návěsem, plně naloženého paletami s cukrem. Řidič vozidla vyvázl naštěstí bez zranění. Návěs se převrátil přes celou šířku vozovky, a proto bylo nutné zcela zastavit provoz a odklonit ho mimo tuto komunikaci. O to se postarala Policie ČR. Na místě jsme spolu s HZS JH a místní jednotkou SDH Valtínov do pozdních nočních hodin náklad přebírali a nepoškozený náklad překládali na palety které se poté naložili na nově přistavený nákladní vůz. O tomto zásahu se dá dokonce říct že byl ,, SLADKÝ,,.

KUNŽAK - 135. výroční založení SDH          zveřejněno 16.7.2012

V sobotu 14.7. jsme pořádali závody v požárním útoku. Dopoledne nám při přípravách počasí přálo, ale odpoledne již bylo plné přeháněk. Dvoukolové soutěže se zúčastnilo celkem 12 družstev. První kolo bylo tradiční o poháry, druhé o věcné ceny. Avšak v druhém kole jsme trochu pozměnili pravidla. Jelikož jsme všichni dobrovolní hasiči a jsme všestranní, týkalo se druhé kolo hasičské všestrannosti. Princip spočíval v tom, že si každý na startovní čáře vylosoval svou novou pozici v požárním útoku, kterou běžně nedělá. Například levý proudař si vylosoval savice, tak se tomu musel přizpůsobit. Když si ale někdo vylosoval to, co běhá, měl svým způsobem štěstí. Vyjímka samozřejmě platila pro strojníky, kteří zůstali na svých místech. Všichni se svého úkolu a nových podmínek chopili statečně a se ctí. A i přes drobné zavání některých dobrovolníků, byly časy skutečně výtečné.

ZÁSAHY - padlé stromy          zveřejněno 12.7.2012

Konec minulého týdne byl bohatý na naše zásahy a technické pomoci.

Dne 5.7. jsme v nočních hodinách vyjeli k padlým stromům v prostorách kolejí a komunikace u nádraží ve Střížovicích (8 ks) a v Malém Ratmírově (2 ks).

Druhý den 6.7. v nočních hodinách jsme odstraňovali padlé stromy na železniční trati ze zastávky Kaproun směrem na Senotín a Lomy (20 ks). Dále jsme odstranili padlé stromy na komunikaci u obce Člunek. Poté nám byl nahlášen padlý strom na komunikaci ve směru na Kaproun. Na výzvu Kopisu jsme provedli průzkum komunikací a zjišťovali škody směren Kunžak - N. Bystřice. Po příjezdu do obce Kunžak jsme umývali místních komunikace od nánosů bahna po přívalovém dešti.

Další den, 7.7. v raních hodinách, jsme opět odstraňovali padlé stromy a to v chatové oblasti Slovan Malý Ratmírov. Při zpáteční cestě jsme odstranili polom břízy na komunikaci směr Kunžak - N. Bystřice, kdy hlášení přišlo z Kopisu.

STROM zasažený bleskem          zveřejněno 6.7.2012

V úterý 3.7. jsme ve večerních hodinách vyjeli k bleskem zasažené vzroslé bříze na hranici prostoru pro stany(cca 15m). Blesk způsobil rozštípnutí v její celé délce. Hrozilo tedy nebezpečí zlomení a pádu do prostor campu. Prostor okolo strolu jsme vyklidili a zabezpečili. Strom jsme poté porazili, ořezali a odklidili mimo prostor campu.

DOLNÍ SKRÝCHOV          zveřejněno 4.7.2012

V poslední červnovém dni jsme byli prověřováni v Dolním Skrýchově v soutěži o Pohár starosty Jindřichova Hradce. Tyto prověrky jsou vždy jednokolové a z celkových 22 zúčastněných družstev jsme se umístili na krásném 5. místě s časem 37,3.

MOSTY          zveřejněno 24.6.2012

V sobotu 23.6. nás SDH Mosty pozvalo na závody v PS a při této příležistosti oslavilo 110. výročí svého založení. Počasí a nálada byla na místě. Pořadatelé si připravili 3 soutěží kola, ale to třetí bylo dobrovolné. My jsme se zúčastnili tradičně se dvěma družstvy. V polovině závodu přijelo na ukázku zásahové vozidlo z HZS JH.

Výsledky

Kunžak I.29,892.62,908.45,246.
Kunžak II.42,5610.76,8011.--

DĚTSKÝ DEN          zveřejněno 5.6.2012

V sobotu 2.6. jsme spolu se Svazem žen oslavili Den dětí soutěžemi. Děti lehce překonávaly různé překážky, které jim připravily pohádkové bytosti nebo naopak bytostem pomáhaly. Beruškám například pomohly nalézt jejich ztracené tečky z jejich krovek, Patovi a Matovi pomohly zatlouci hřebík. Avšak u perníkové chaloupky si musely perníček uloupit, protože by jim ho baba Jaga jen tak nedala... A byli zde i jiné soutěže s vílami, kovboji ze západu a loupežníky..

VALTÍNOV          zveřejněno 1.6.2012

V sobotu 26.5. jsme byli pozváni do Valtínova na soutěž v požárním útoku. Na první soutěž letošního roku jsme vyrazili hned se dvěma družstvy. Soutěž byla jako tradičně dvoukolová, kdy v prvním kole se soutěžilo o poháry, ve druhém o věcné ceny. Ale valtínovští hasiči si pro nás připravili ještě kolo třetí, ve kterém se startovalo ze spacáků jako simulaci klasického výjezdu jednotky k požáru uprostřed noci.

Výsledky

Kunžak I.30,554.26,694.30,672.
Kunžak II.47,1710.43,269.51,126.

PATLÝ STROM - Technická pomoc          zveřejněno 22.5.2012

V pondělí 21.5. jsme krátce po poledni vyjeli k padlému stromu přes pozemní komunikaci za obcí Kunžak ve směru na N. Bystřici. Strom byl následně rozřezán a odklizen do příkopu.

LESNÍ PODROST          zveřejněno 22.5.2012

Dne 12.5. odpoledne se rozhořel lesní podrost u obce Mosty. V počtu 4 hasičů jsme zasažené území o rozloze 5 x 5 m rychle uhasili.

STAVĚNÍ MÁJKY          zveřejněno 1.5.2012

Poslední den v dubnu jsme opět zasvětili přípravám na stavění májky. Ozdobili jsme jí barevnými pentlemi a ozdobeným věncem, ale také malou čarodejnicí. Ke vztyčení májky jsme letos použili i podpěry z kůlů. V podvečerních hodinách opět část z nás vyrazila na kopec ohlídat velký oheň - čáry :-) V hasičárně mezitím probíhala otevřená párty až do ranních hodin :-).

HODY, HODY, DOPROVODY...          zveřejněno 20.4.2012

O Velikonočním pondělí, 9.4., se partička z nás také vydala do ulic s pomlázkou v ruce, aby podpořila tuto tak oblíbenou tradici :-).

KUŽELKY          zveřejněno 2.4.2012

V sobotu 31.3. jsme si zahráli spolu s SDH Horní Meziříčko historicky první zápas v kuželkách. V celkovém pořadí na družstva vyhrálo sice SDH H. Meziříčko v celkovém součtu kuželek 1 424, ale jen o 14 kuželek, což je docela těsné. My jsme jich srazili 1 410. V jednotlivcích zvítězili:

1. místo:   Lukáš Brtník - 228 kuželek (SDH H. Meziříčko)
  2. místo:   Jirka Finda - 220 kuželek (SDH H. Meziříčko)
  3. místo:   Petr Dvořák - 219 kuželek (SDH Kunžak)

SPADLÝ STROM          zveřejněno 2.4.2012

V sobotu 31.3. jsme v dopoledních hodinách vyjeli za obec Mosty, kde byla spadlá bříza přes pozemní komunikaci. Strom jsme rozřezali a odklidili.

HASIČI CUP          zveřejněno 29.3.2012

V sobotu 24.3. jsme uspořádali turnaj v nohejbalu. Zúčastnilo se 5 družstev. Po aktivním odpoledni jsme se přesunuli do motorestu Srub, kde jsme všichni poseděli a oslavovali příjemně sportovní den, a že se nikomu nic nestalo. Vše proběhlo v naprostém klidu :-).
Zastoupení družstev ve vítězném pořadí:

1. Dačice: Standa Plocek, Jarda Kusák, Michal Dvořák
  2. Senior: Míra Dvořák, Jirka Zátopek, ... (člen jiného družstva)
  3. Hasiči: Jirka Dvořák, Jirka Miláček, Vlasta Marek
  4. Forhont: Honza Nechanický, Jirka Hybner, Petr Mikš
  5. Zvůle: Honza Smejkal, Štěpán Smejkal, Eda Krumlík

LESNÍ POROST          zveřejněno 29.3.2012

Dne 23.3. byl v odpoledních hodinách vyhlášen poplach. Hořel lesní porost u Strmilova. Na místě spolu s naší Tatrou 148 zasahovali SDH Strmilov a HZS Jindřichův Hradec.

PLES SDH          zveřejněno 21.3.2012

V sobotu 17.3. jsme pořádali tradiční hasičský bál. Poslední ples měl svá "nej".. Přišlo nám skutečně hodně lidí, snad nejvíc za všechny ty roky zpětně. Tombola byla vyprodávana v rekordním čase a vypilo se téměř všechno co teklo. Lidé se bavili do 5. hodin do rána v doprovodu kapely Kalíšci.
Tímto bychom chtěli této kapele poděkovat za super atmosféru, kterou zajistili a také všem sponzorům našeho plesu.

SUCHÁ TRÁVA          zveřejněno 16.3.2012

Dne 16.3. byl vyhlášen požár na Valtínovsku. K místu vyjel ve 12.55 CAS 25 se šesti hasiči. Hořela suchá tráva a lesní porost na ploše 100 x 30 metrů.

VÝROČNÍ VALNÁ HROMADA          zveřejněno 22.1.2012

V pátek 20.1. jsme opět zasedli ke stolům, abychom zhodnotili předešlý rok a naplánovali činnosti na rok letošní. Rozdali jsme i několik vyznamenání. A jak to bývá.. po práci přichází na řadu zábava. A ta se letos mimořádně vyvedla :-)

Ocenění získali:

TECHNICKÁ POMOC          zveřejněno 9.1.2012

Ve čtvrtek 5.1. jsme ve 20.47 v počtu 7 hasičů vyjeli na technickou pomoc. Přesněji k odstranění spadlého vršku stromu přes pozemní komunikaci u obce Člunek. Vršek stromu jsme rozřezali a odklidili do příkopu.

NOVÝ ROK          zveřejněno 8.1.2012

Příchod nového roku oslavili někteří z nás v hasičské zbrojnici. Abychom si noc pěkně zpříjemnili a zajistili stálou teplotu proviantu, vykouleli jsme si ze sněhu sněžný bar.

|    Poslední aktualizace:    |   Podpora IE    |    © 2006    |   Webmaster © Verča + členové SDH    |   Design © Sambo    |